2 stycznia 2018

Obsesja - Katarzyna Berenika Miszczuk

Katarzyna Berenika Miszczuk


Obsesyjnie pochłaniałam każdą kolejną stronę. To było moje pierwsze spotkanie z twórczością Pani Katarzyny Bereniki Miszczuk i tak, twórczość autorki przypadła mi do gustu.


Szpital psychiatryczny (i już jestem kupiona ;p) - obskurny, pełen podziemnych pomieszczeń i piwnic. To miejsce pracy głównej bohaterki - Joanny Skoczek - rozwódki, mieszkającej z kotem, która uwielbia buty na wysokim obcasie. Joanna jest z zawodu lekarzem, w trakcie specjalizacji z psychiatrii. To kobieta o romantycznej duszy, która chce być szczęśliwa, chce spotkać kogoś przy kim to szczęście będzie możliwe.
"Ogólnoświatowe jednoznaczne określenie w kręgach medycznych, która strona pacjenta jest prawa, a która lewa, z całą pewnością miało wpływ na zmniejszenie liczby amputacji niewłaściwych kończyn."
(Miszczuk Berenika K., Obsesja).
Wszystko zmieniają liściki od tajemniczego wielbiciela. Joanna nie ma pojęcia kto może być adresatem. Początkowo listy nawet schlebiają głównej bohaterce, jednak z czasem zaczynają przybierać niebezpieczny wydźwięk. Treść jest bardziej dosłowna, brutalna. Joanna zaczyna się bać, nie wie jak powinna postąpić. Tym bardziej, że ma kilka typów jeśli chodzi o tajemniczego wielbiciela - Łukasza, który również pracuje w szpitalu, jako salowy a może to przystojny Tomek, kolega z czasów studiów, a może to ktoś z jej pacjentów?

Sprawy nabierają szybszego tempa, bowiem w szpitalu psychiatrycznym dochodzi do morderstwa - ginie jedna z pacjentek. Kobieta zostaje pozbawiona oka, a na ciele sprawca wyrył liczbę - to może oznaczać tylko jedno, seryjny morderca powraca. Morderca, który ma obsesję na punkcie kobiet o czarnych, kręconych włosach. Morderca który oznacza swoje ofiary, wyłupując im jedno oko. Co więcej, to właśnie Joanna posiada taki typ urody, za jakim podąża morderca. Czy anonimowe liściki miłosne są właśnie od mordercy? 

Obsesja - Katarzyna Berenika Miszczuk

Tak jak wspomniałam, spotkanie z Panią Katarzyną Bereniką Miszczuk, to było moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki. Spotkanie zaskakujące, wciągające. Nie sądziłam, że historia opowiedziana przez Panią Miszczuk tak przypadnie mi do gustu, tak mnie pochłonie i sprawi, że stracę poczucie czasu. 

Uwielbiam historie, które rozgrywają się w szpitalach psychiatrycznych, od razu jestem kupiona. Autorka w dość specyficzny sposób, według mnie, zaprezentowała na stronach powieści wizerunek personelu szpitala -  stażystki z biustem na wierzchu, lekarzy, którym w głowie romanse i przygodne namiętności.

Bardzo podobała mi się postać Marka (jednego z bohaterów) - jego teksty są bezcenne. Czytając jego wypowiedzi ciągle się uśmiechałam. Brawo za świetnie skonstruowane dialogi, zabarwione odpowiednią dawką poczucia humoru.

A końcówka i odkrycie tożsamości mordercy - miazga. Tego się nie spodziewałam! Totalnie zbita z tropu i zaskoczona, nie mogłam uwierzyć, że to właśnie ta osoba, była odpowiedzialna za wszystkie zbrodnie. Autorka doskonale mnie zwiodła, nie tego się spodziewałam. Bardzo duży plus.

Było jeszcze kilka wątków, które nie zostały odpowiednio rozwinięte. Jednak nic straconego. Dowiedziałam się, że ma pojawić się druga cześć, więc już nie mogę się doczekać :)

Serdecznie Wam polecam Obsesję autorstwa Katarzyny Bereniki Miszczuk. Książka bardzo mi się podobała. Świetnie mi się ją czytało :)

12 komentarzy:

  1. Książka czeka na mojej półce aż przeczytam :) Mam nadzieję, że mnie również się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki. Mam nadzieję, że historia opowiedziana przez Panią Miszczuk przypadnie Ci do gustu :)

      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Ja również mam w planach przeczytać tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tytuł nie może zbyt długo czekać na półce -koniecznie trzeba go przeczytać i to jak najszybciej :) Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu.

      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
    2. Nie wiem czy znajdę czas w najbliższym okresie, ale też mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu :)

      Usuń
    3. Pozostaje zbierać książki i odkładać na czas emerytury :)

      Usuń
  3. I dla mnie było to pierwsze poznanie z autorką. I musze przyznać, że bardzo dobre. Co do zakończenia, to prawda, sama byłam zaskoczona, bo się nie spodziewałam, że to będzie ta osoba, ale z drugiej strony jednak oczekiwałam czegoś chyba innego na zakończenie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że książka Ci się spodobała :) Już wyczekuje kolejnej części. Jestem bardzo ciekawa, jak autorka rozwinie dalsze wątki.

      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  4. Katarzyna Berenika Miszczuk jest moją ulubioną polską pisarką. Mimo że przeczytałam dopiero wszystkie części Kwiatu Paproci. Przede mną teraz Ja diablica, a później obowiązkowo Obsesja :) Pozdrawiam serdecznie.
    https://recenzuje-od-ksiazki-strony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamierzam w najbliższym czasie zabrać się za serię "Ja diablica" :) Mam już dwa pierwsze tomy, które czekają tylko na przeczytanie :)

      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. Również ja tą właśnie historią rozpoczęłam przygodę z autorką i było to bardzo udane spotkanie :-) Polecam serię "Kwiat paproci"- jest świetna♡
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna książka, postać Mareczka również przypadła mi do gustu <3
    Polecam inne ksiażki tej autorki :)

    Pozdrawiam,
    The Bookish Dance

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia