21 października 2018

Demonolodzy. Ed i Lorraine Warren - Gerald Brittle

Demonolodzy. Ed i Lorraine Warren - Gerald Brittle

Bardzo lubię oglądać horrory, a także czytać książki z dreszczykiem emocji. Dlatego byłam bardzo podekscytowana, kiedy sięgnęłam po Demonolodzy. Ed i Lorraine Warren. Miałam bardzo duże oczekiwania. Chciałam poznać najbardziej wstrząsające historie o nawiedzeniach, opętaniach. Otrzymałam sporo teorii. Pozostał niedosyt wydarzeń mrożących krew w żyłach.


Moja przygoda z Ed i Lorraine Warren rozpoczęła się od filmów - a dokładniej od "Obecności" i "Obecności 2" oraz "Annabelle" i "Zakonnicy" (tak, bardzo lubię oglądać filmy grozy). Wówczas chciałam dowiedzieć się czegoś więcej na temat działalności Warrenów, a w szczególności poznać więcej nieprawdopodobnych przypadków, z którymi musieli się zmierzyć.

Dlatego, pewnego dnia przeglądając księgarnię internetową czytam.pl natrafiłam na Demonolodzy. Ed i Lorraine Warren - wtedy już wiedziałam, że koniecznie muszę przeczytać tę książkę. Chciałam wiedzieć więcej, poznać więcej historii grozy. Chciałam poczuć dreszczyk emocji. No cóż, w trakcie czytania moje nastawienie się zmieniło a początkowy entuzjazm troszkę opadł.

Według mnie, cała książka bardziej skupia się  na pojęciu demoniczności - w jaki sposób przejawia się owa aktywność, jakie sygnały świadczą o tym, że ktoś może być nawiedzany bądź opętany, na badaniu zjawisk demonicznych. Dużo teorii, która jest przydatna, ma na celu wprowadzenie ale momentami mnie bardzo nużyła. Byłam raczej nastawiona na niezwykłe historie, których doświadczyli Warrenowie - na te wszystkie szczegółowe opisy, jak do tego doszło, od czego się zaczęło, co się wtedy działo. I tak, po części to otrzymałam, ponieważ oprócz teorii, mamy też wyszczególnione sprawy, którymi zajmowali się Ed i Lorraine - historia opętanej laleczki Annabell czy historia nawiedzanej rodziny z Amityville. To myślę takie bardziej znane wydarzenia, które zostały opisane w książce. Pojawia się tez kilka innych historii np. brutalne nawiedzenie rodziny z Enfield czy przypadki, często nieświadomego opętania poprzez planszę ouija czy "zabawę" z zaklęciami.

Jednak najbardziej zainteresowało mnie to, że Warrenowie gromadzili różne przedmioty, które w sposób charakterystyczny odznaczyły się aktywnością demoniczną. Zgromadzone przedmioty znajdują się w domu Warrenów, tworzą coś w rodzaju muzeum okultyzmy. Historia byłaby jeszcze bardziej interesująca, gdyby szerzej opisano dziwne i złowrogie przedmioty (jakieś ciekawostki, jakie historie są z nimi związane), które Warrenowie zgromadzili na przestrzeni swojej działalności.

Demonolodzy. Ed i Lorraine Warren - Gerald Brittle

Przechodząc do osobowości Warrenów - w tej kwestii bardzo zostałam zaskoczona. Wydaje mi się, że bardziej poznałam postać Eda. Dla mnie Lorraine nadal pozostaje zagadką. Przede wszystkim zaskoczyło mnie to w jaki sposób Warrenowie wypowiadali się o demonologii oraz to jakie mają poglądy, czego się wystrzegają, wypowiedzi o współpracy z egzorcystami. Właśnie przez poglądy Warrenów - to są moje osobiste domysły - zabrakło dokładniejszych opisów nawiedzeń, opętań, itp. Lepiej nie wywoływać złego z ciemności.

W książce mamy także kilka czarno-białych fotografii oraz zapisy z nagrań, które udokumentowały aktywność demoniczną - bardzo duża zaleta, wzbogaca treść.

Niestety, nie jest to książka, która dostarczyła mi grozy. Bardziej pogłębiła moją wiedzę na temat Warrenów oraz demonologii. Nadal poszukuję historii mrożących krew w żyłach :) Jeśli macie coś do polecenia, podzielcie się - będę bardzo wdzięczna :)

5 komentarzy:

  1. Hmm, książka jest chyba bardziej nastawiona na przekzanie podstawowej wiedzy i przypadków, niż grozy. Myślę, że jeżeli chcesz grozy, musisz po prostu znaleźć dobry horror :D Ale powiem ci, że tytuł całkiem, całkiem. Sama również oglądałam wymienione filmy i chętnie sięgnęłabym po książkę :)
    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, tytuł jest bardzo przyciągający - poniekąd dlatego chciałam przeczytać tę książkę :) Nadal poszukuję horroru, który zmrozi mi krew w żyłach. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Mnie ta książka się podobała bo lubię takie reportaże dokumentujące zjawiska paranormalne, które mnie fascynują. A jeśli chcesz się bać to poczytaj Grahama Mastertona. Brutalne ale bardzo trzymające w napięciu powieści. Moje ulubione to Zjawa, Szary diabeł i Czarny anioł.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia