29 stycznia 2018

Siła, która ich przyciąga - Brittainy C.Cherry

Siła, która ich przyciąga


Siła, która ich przyciąga to kolejna powieść autorstwa Pani Cherry z serii "Żywioły". Historia, która różni się od poprzednich części. Historia, która skupia się na relacjach rodzinnych - na tej dobrej stronie, ale i na tej mrocznej.


Dwoje ludzi. Całkowite przeciwieństwa. Ona - Lucy - wieczna optymistka, pełna empatii, a przede wszystkim emocjonalna. Lucy nigdy nie kryje się ze swoimi uczuciami, pokazuje to jak się czuję w danej chwili i nie wstydzi się tego. Zawsze można na nią liczyć, nigdy się od nikogo nie odwraca. Lucy uwielbia przyrodę, to własnie w niej znajduje spokój i ukojenie.

Jest i on. Graham - słynny pisarz. Mężczyzna o sercu zimnym jak lód, dla którego uczucia są zbędne, stanowią jedynie balast w życiu. Graham nie okazuje uczuć. Nie mówi dziękuje, proszę, nie jest miły. Graham jest praktyczny, rzeczowy. Emocje oznaczają słabość, która w każdej chwili może zostać wykorzystana przez ludzi, żeby zranić i porzucić.
"Miłość. Uczucie, które sprawiło, ze ludzie zarówno wznosili się do chmur, jak i upadali na samo dno. Uczucie, które trawiło ludzkie serca, a także spalało ich dusze. Początek i koniec każdej podróży."
(Cherry B.C., Siła, która ich przyciąga, s.9.)
Graham i Lucy - tak różni, o odmiennych poglądach, statusie życia. Jednak los postanowił zaingerować w ich życie. Dotychczasowy rytm życia Grahama zostaje nieodwracalnie zburzony - zostaje ojcem. Graham jest przerażony. Został porzucony przez żonę. Został samotnym ojcem. Dorosły, silny mężczyzna musi nauczyć się opieki nad niemowlakiem. Jednak w pobliżu jest Lucy, na której pomoc może liczyć. Nawet wtedy, kiedy Graham jest oschły, opryskliwy, za nic nie podziękuje, nie powie nic miłego, wręcz przeciwnie, jeszcze obrzuci Lucy dokuczliwymi uwagami - dziewczyna się nie zraża, ponieważ córka Grahama - Talon - jest tego warta. Lucy pomaga dalej. Zawsze się uśmiecha.

Pojawienie się Talon, w życiu Lucy i Grahama całkowicie odmieni ich dotychczasowe życie, odmieni ich samych.
"Najtrudniej w życiu patrzeć na wejście ukochanej osoby wprost do ognia, kiedy ty możesz jedynie siedzieć i obserwować, jak płonie."
(Cherry B.C, Siła, która ich przyciąga, s.224.)
Siła, która ich przyciąga

Tym razem Pani Cherry opowiedziała historię relacji rodzinnych, która często ma dwie strony. Relacji mrocznych, które pozbawiają dziecka poczucia bezpieczeństwa, uśmiechu i beztroskiego dzieciństwa. Relacji, gdzie dochodzi do przemocy fizycznej, psychicznej, emocjonalnej, gdzie czuć opary alkoholu. To mroczna strona rodzinny, która rzadko bywa ujawniona - to co dzieje się w domu, zostaje w domu. Druga strona relacji rodzinnych to miłość - bezwarunkowa, prawdziwa, szczera. Relacje, w której miłość jest najważniejsza, gdzie czujemy się bezpieczni, szczęśliwi. Obie relacje zostały ukazane w książce - ich konsekwencje, skutki, znaczenie. Dlatego ta historia jest tak inna.
"Dobra książka zawsze miała przemyślaną strukturę. Ale życie nie było dobrą książką. Życie było bałaganem słów, które tylko czasem ze sobą współgrały. Prawdziwe życie było ciągiem emocji ledwie mających jakichkolwiek sens. Było rękopisem z niedoróbkami, powykreślanymi zdaniami, a wszystko zapisane kredką."
(Cherry B.C., Siła, która ich przyciąga, s.226.)
Jeszcze muszę wspomnieć, że śmiałam się przy tej książce, jak przy żadnej :) Niektóre teksty Grahama mnie rozbrajały. Bardzo polubiłam jego postać - to w jaki sposób została wykreowana, jego postawa, stosunek do innych ludzi, szczerość. Mój ukochany fragment, na którym płakałam wręcz ze śmiechu to -  Graham na powerjoge. Moi drodzy ten fragment, mogę czytać bez końca i nawet teraz, jak to piszę, uśmiech nie schodzi mi z twarzy :)

Duży ukłon dla Pani Cherry jeśli chodzi o postacie drugoplanowe. Tutaj chciałabym wspomnieć Olliego - wykładowca, w podeszłym wieku i mentor Grahama. Człowiek o niezwykłej osobowości i to jego bezbłędne poczucie humory oraz komentarze trafiające w samo sedno. Moja ulubiona postać, bardzo charyzmatyczna.

Siła, która nas przyciąga (czy tylko mi?) skojarzyła się z powieścią Pani Jojo Moyes Zanim się pojawiłeś. Mam tu na myśli, podobieństwa bohaterów - Lucy bardzo mi przypominała Lou (optymistkę w kolorowych ubraniach). Poniekąd nawet Graham i Will mają pewne podobieństwa - ich początkowe zachowanie wobec kobiet czy poza niewzruszonego faceta. Często w internecie, można znaleźć swego rodzaju polecajki książkowe - jeśli spodobała Ci się taka a taka książka, przeczytaj - więc moje porównanie może być właśnie taką polecajką. Obie powieści bardzo mi się podobały :)

Pani Cherry nie zawiodła mnie. Siła, która ich przyciąga to piękna historia. Historia trudnych, ale i wyjątkowych relacji rodzinnych. To zdecydowanie był przyjemny czas czytelniczy. Czekam z wypiekami na twarzy na kolejną książkę Pani Cherry i mam nadzieję, że wkrótce pojawi się coś nowego na rynku wydawniczym.

9 komentarzy:

  1. Chciałabym przeczytać coś od tej autorki :) w tym roku może w końcu mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki! Mam nadzieję, że Ci się to uda, a twórczość Pani Cherry przypadnie Ci do gustu :) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Nie znam twórczości tej autorki i może kiedyś to zmienię ;)

    Pozdrawiam,
    https://mieszkajaca-miedzy-literami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam :) Twórczość Pani Cherry jest tego warta. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jeśli tak się stanie, życzę udanej lektury :) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  4. Uwielbiam książki tej autorki. Każda mnie oczarowala. Tej jeszcze nie miałam okazji przeczytać, ale mam zamiar.,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam książki Pani Cherry :) Jedna z moich ulubionych :) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. o to z wielką przyjemnością przeczytam ta książkę, bo "zanim się pojawiłeś" bardzo mi się podobała...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia